måndag 4 maj 2015
Stockrosor
Jag försådde flera plantor av stockros och nästan alla kom upp vilket var väldigt roligt. Jag hoppas att det inte är för tidigt att sätta ut dem. De flesta hamnade i rabatten på framsidan där de redan finns två stora stockrosplantor som ser ut att komma tillbaka igen. Två stycken fick dock plats bredvid trappan på baksidan där det också växer en ros som jag aldrig sett blomma. Det finns rosor längs med hela gaveln men de ser ut att ha fått klara sig själva och har stått i ganska mycket skugga på grund av den vildvuxna häcken. Jag har dock klippt häcken ganska mycket där framför rosorna så jag hoppas nu på att de får lite mer sol i sommar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar