När vi åkte förbi Bo Ohlsson i Tomelilla såg vi två fina buxbomsplantor som vi tyckte skulle passa bra i det som vi kallade "kirskålsrabatten" men som nu är buxbomsrabatten istället. Det är som sagt ett krig det här för kirskålen ger sig som bekant inte så lätt men vi har iallafall gjort vårt allra bästa. Lagt på ogräsduk som vi grävt ned i marken och sedan täckt det hela med bark för att det ska se lite finare ut. Så småningom tänkte jag sätta fler plantor, några som trivs i skuggan där under äppelträdet.



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar