I höstas köpte vi en liten stuga utanför Simrishamn i vackra Österlen. Jag har drömt om en liten trädgård i många år och plötsligt blev drömmen verklighet! Jag satte genast igång med att planera. Vi insåg dock ganska snabbt att vi fick skynda på om vi skulle hinna plantera någonting alls innan vintern. Vi åkte ned med flera plantor och hoppades på att det inte var försent. Vi ville ju så gärna se en blommande trädgård redan första året. Jag vet egentligen att det är fel att skynda men med ett sådant uppdämt behov av att se saker växa och frodas var det lite svårt att trycka på pausknappen. Jag vet ännu inte hur det gick med plantorna vi satte ned i jorden i höstas. Jag håller tummarna. Det kommer bli så spännande! Jag startade den här bloggen för att kunna hålla reda på vilka plantor som jag odlar och var. Men kanske det också kommer att bli trevlig läsning för andra så småningom? Den som lever får se. Varmt välkomna i vilket fall!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar