lördag 31 januari 2015

Rabatten

I rabatten växer det lite allt möjligt. Det ska bli spännande att se vad som kommer upp i vår. Stockrosorna var jättefina när vi såg huset första gången på visningen. Men oklart om de kommer att blomma igen i sommar eftersom de flesta stockrosor är tvååriga och vi vet inte när de planterades. Jag hann få ned en liten rosplanta som tyvärr ledsnade lite att behöva stå på vår balkong i stan i väntan på att få åka ned till Skåne. Men jag hoppas att den piggnar till. Det finns några stycken rosplantor på ena gaveln som jag aldrig sett blomma. Jag funderar på om de får för lite sol bakom den vildvuxna häcken, men det blir att se i sommar det också om det fungerar bra att de står där eller om de ska flyttas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar